Kupino aplikácia
Zadarmo v Google Play
Vedeli ste o tom, že supermarkety vedia, čo presne budete nakupovať a kam budú v obchode smerovať vaše kroky? Marketingoví špecialisti a obchodníci sú za to, aby ste do svojho nákupného košíka vložili čo najviac tovaru, dokonca platení. Skúste byť krok pred nimi. Odteraz nakupujte už len tovar, ktorý skutočne potrebujete.
Toto sú najčastejšie triky, ktoré môžete sami rozpoznať a najbližšie sa im v obchodoch vyhnúť. Nedajte sa zmiasť a nakúpte len to, za čím ste do obchodu prišli. Prehľad o aktuálnych akciách si urobte vďaka online letákom ešte doma a do obchodu vkročte pripravení.
Prvým obľúbeným trikom obchodníkov je umiestňovať lákadlá hneď pri vstupe do predajne. Všimnite si tovar s veľmi nízkymi cenami, ktorý má pritiahnuť vašu pozornosť a vtiahnuť vás do predajne. Hoci ste nemali v pláne nakupovať a šli ste len okolo, zrazu nakupujute. Stalo sa vám to už niekedy?
Logický a hlavne veľmi chytrý krok zo strany predávajúcich je umiestňovanie najdrahších produktov do úrovne očí. Cieľom je, aby ste nakúpili produkty s čo najvyššou maržou a supermarket tak maximalizoval svoj zisk. Schválne! Keď pôjdete najbližšie nakupovať, skúste si všimnúť, že v úrovní vašich očí bude drahší tovar ako ten, ktorý je v spodných či najvyšších regáloch. Očakávanie obchodov je, že siahnete po tom, k čomu máte dobrý prístup a čo je najbližšie.
Ochutnávky nových produktov sú typickým spôsobom, ako prilákať zákazníka zakúpiť si nový, spravidla drahší tovar. Určite ste už v supermarketoch vyskúšali nejaké ochutnávky zdarma. Aká bola vaša reakcia? Odišli ste naprázdno? Obchodníci radi využívajú psychológiu a častokrát sa im podarí vás nalákať na dobre vyzerajúce a usmievavé hostesky, ktoré sa postarajú o to, aby neodišli naprázdno.
Tento trik využívajú obchodníci častokrát v segmente domácich potrieb či textilu, kde sa vo veľkých košoch mieša viacero druhov tovaru. Cena uvedená napríklad už od 3,99 eur sa týka spravidla najlacnejšieho produktu. Pozor na to. Ostatné produkty sa však predávajú omnoho drahšie. To si častokrát všimnete, bohužiaľ, až keď zaplatíte.
Vedeli ste, že ovplyvniť pri nákupoch vás môže aj hudba či vôňa v predajni? Obchody vyberajú zámerne typ hudby, ktorá vám navodí náladu na nakupovanie, pričom v obchode strávite dokonca dlhší čas. Rovnako tak sa využívajú aj vône, ktoré vás majú prilákať a udržať v obchode čo najdlhšie.
TIP na záver: Ak ste prišli do obchodu urobiť obyčajný rýchly nákup, vyvarujte sa tomu najväčšiemu nákupnému vozíku. Jeho objem vie byť tiež svojím spôsobom dobrým trikom, ako vás podnietiť nakúpiť aj to, čo v skutočnosti nepotrebujete. Vyskúšajte menší a uvidíte, koľko času a peňazí ušetríte!