1. Kupino.sk
  2. Články
  3. Toto sú najväčšie triky supermarketov, ktoré na vás číhajú v obchodoch. Viete ako im odolať?

Toto sú najväčšie triky supermarketov, ktoré na vás číhajú v obchodoch. Viete ako im odolať?

Poznajte triky obchodníkov, vďaka čomu ušetríteCanva

Zdieľať:

Vedeli ste o tom, že supermarkety vedia, čo presne budete nakupovať a kam budú v obchode smerovať vaše kroky? Marketingoví špecialisti a obchodníci sú za to, aby ste do svojho nákupného košíka vložili čo najviac tovaru, dokonca platení. Skúste byť krok pred nimi. Odteraz nakupujte už len tovar, ktorý skutočne potrebujete.

Toto sú najčastejšie triky, ktoré môžete sami rozpoznať a najbližšie sa im v obchodoch vyhnúť. Nedajte sa zmiasť a nakúpte len to, za čím ste do obchodu prišli. Prehľad o aktuálnych akciách si urobte vďaka online letákom ešte doma a do obchodu vkročte pripravení.

Pasť hneď pri vstupe

Prvým obľúbeným trikom obchodníkov je umiestňovať lákadlá hneď pri vstupe do predajne. Všimnite si tovar s veľmi nízkymi cenami, ktorý má pritiahnuť vašu pozornosť a vtiahnuť vás do predajne. Hoci ste nemali v pláne nakupovať a šli ste len okolo, zrazu nakupujute. Stalo sa vám to už niekedy?

Najdrahší tovar uvidíte priamo pred vami

Logický a hlavne veľmi chytrý krok zo strany predávajúcich je umiestňovanie najdrahších produktov do úrovne očí. Cieľom je, aby ste nakúpili produkty s čo najvyššou maržou a supermarket tak maximalizoval svoj zisk. Schválne! Keď pôjdete najbližšie nakupovať, skúste si všimnúť, že v úrovní vašich očí bude drahší tovar ako ten, ktorý je v spodných či najvyšších regáloch. Očakávanie obchodov je, že siahnete po tom, k čomu máte dobrý prístup a čo je najbližšie.

S ochutnávkami opatrne

Ochutnávky nových produktov sú typickým spôsobom, ako prilákať zákazníka zakúpiť si nový, spravidla drahší tovar. Určite ste už v supermarketoch vyskúšali nejaké ochutnávky zdarma. Aká bola vaša reakcia? Odišli ste naprázdno? Obchodníci radi využívajú psychológiu a častokrát sa im podarí vás nalákať na dobre vyzerajúce a usmievavé hostesky, ktoré sa postarajú o to, aby neodišli naprázdno.

Triky supermarketov kvôli ktorým nakúpite viac a zbytočne draho Canva

Pozor na: „Cena už od ...“

Tento trik využívajú obchodníci častokrát v segmente domácich potrieb či textilu, kde sa vo veľkých košoch mieša viacero druhov tovaru. Cena uvedená napríklad už od 3,99 eur sa týka spravidla najlacnejšieho produktu. Pozor na to. Ostatné produkty sa však predávajú omnoho drahšie. To si častokrát všimnete, bohužiaľ, až keď zaplatíte.

Hudba a vôňa v predajni účinkuje

Vedeli ste, že ovplyvniť pri nákupoch vás môže aj hudba či vôňa v predajni? Obchody vyberajú zámerne typ hudby, ktorá vám navodí náladu na nakupovanie, pričom v obchode strávite dokonca dlhší čas. Rovnako tak sa využívajú aj vône, ktoré vás majú prilákať a udržať v obchode čo najdlhšie.

TIP na záver: Ak ste prišli do obchodu urobiť obyčajný rýchly nákup, vyvarujte sa tomu najväčšiemu nákupnému vozíku. Jeho objem vie byť tiež svojím spôsobom dobrým trikom, ako vás podnietiť nakúpiť aj to, čo v skutočnosti nepotrebujete. Vyskúšajte menší a uvidíte, koľko času a peňazí ušetríte!

Zdieľať:

Aktuálne letáky

ASKO leták – aktuálna ponuka
Asko nábytok leták - Asko Tipy 2022
Asko
ASKO leták – aktuálna ponuka
IKEA katalóg 2021 online
Katalóg IKEA - Business
IKEA
IKEA katalóg 2021 online
Tesco leták – akciová ponuka
Tesco katalóg - Zdravie
Tesco
Tesco leták – akciová ponuka
Lidl leták –⁠ akciová ponuka
Lidl online brožúra - Správa o trvalej udržateľnosti za roky 2018 a 2019
Lidl
Lidl leták –⁠ akciová ponuka
Dr.Max leták aktuálny + budúcí týždeň
Dr.Max leták
Dr.Max
Dr.Max leták aktuálny + budúcí týždeň
Merkury Market leták –⁠ akciová ponuka
Merkury Market leták
Merkury Market
Merkury Market leták –⁠ akciová ponuka