1. Kupino.sk
  2. Články
  3. Ako ušetriť 1 000 € na žiletkách alebo čo sa ženám oplatí nakupovať v pánskom oddelení

Ako ušetriť 1 000 € na žiletkách alebo čo sa ženám oplatí nakupovať v pánskom oddelení

Pánska drogéria pre ženy výhodyCanva

Zdieľať:

Verte či neverte, mnohé produkty pre ženy sú drahšie než porovnateľné výrobky určené pre mužov. Fenomén známy ako tzv. ružová daň nájdete aj v slovenských obchodoch. Prečítajte si, pri akých produktoch si treba dať pozor na cenovku a čo si v pokoji môžete kúpiť v pánskom oddelení a zároveň ušetriť.

Čo znamená „ružová daň“?

Takzvaná ružová daň je celosvetový fenomén – množstvo štúdií dokázalo, že ženy za porovnateľné produkty platia viac ako muži. Jedná sa o marketingovú stratégiu, ktorá vychádza zo skutočnosti, že 80 % výrobkov kupujú ženy a starajú sa aj o rodinný rozpočet. Výrobcovia pochopiteľne chcú zvýšiť svoje zisky, no zároveň sa tak dopúšťajú diskriminácie žien. Spoliehajú sa, že spotrebiteľky cenu nebudú porovnávať s pánskymi výrobkami a za rovnako účinný produkt pýtajú od žien viac.

Cenový rozdiel sa najčastejšie objavuje pri výrobkoch osobnej hygieny, a to najmä pri žiletkách, deodorantoch, sprchových géloch a šampónoch. Ženy však všeobecne viac zaplatia aj pri nákupe topánok a športovej výstroje ako sú napríklad prilby, alebo IT produktoch ako notebook, dizajnové smartfóny či rôzne príslušenstvo. Podľa výpočtov kalkulačky pracujúcej s údajmi z amerického prostredia priemerná štyridsaťročná žena tak za svoj život zaplatí o skoro 55 000 dolárov viac ako muž.

Čo kupovať v pánskom oddelení Canva

Ako je to v obchodoch u nás?

V slovenskom prostredí sa téme rodových rozdielov v cenotvorbe venovalo spotrebiteľské združenie Spoločnosť ochrany spotrebiteľov. V štúdii Veríte v tzv. ružovú daň alebo Prečo ženy platia viac analyzovalo 237 351 produktov z rôznych internetových obchodov. Online prieskum odhalil 64,4% priemerný rozdiel v cenách rôznych druhov tovarov pre ženy. Spotrebiteľky podľa prieskumu za porovnateľný tovar teda zaplatia viac ako dvojnásobok. Najvýraznejšie rozdiely v cenách sa našli najmä v kategórii pleťových krémov (546,91 %), šampónov (177,56 %) a sprchových gélov (119,57 %). Veľké cenové rozdiely boli nájdené aj v prípade športových potrieb a obuvi.

Prieskum ukázal aj niektoré prípady drahších pánskych verzii výrobkov, rozdiel tu však bol zväčša omnoho menší než v prípade, keď bol drahší výrobok určený pre ženy. Kým priemerná cena pánskeho deodorantu v prieskume bola len o 70 centov vyššia oproti dámskemu, dámsky sprchový gél stál viac ako dvojnásobok pánskeho.

Pozor na žiletky

Téme ružovej dane sa venovali aj viaceré slovenské médiá, ktoré robili vlastný čiastkový prieskum. Zhodujú sa, že hoci väčšina výrobkov má porovnateľnú cenu bez ohľadu na to, komu sú určené, aj na slovenskom trhu majú niektoré výrobky pre ženy neprimerané ceny.

Zaujímavým príkladom sú dámske žiletky. Kým jeden kus bez násady podľa zistení stál 3,49 eur, pánska žiletka od tej istej značky s dvomi násadami v cene a dvomi násadami grátis stála 2,49 eur. Cenový rozdiel pri tej istej značke zistili aj pri holiacich penách, kde pánska 300 ml verzia stála 1,69 eur, kým ženy musia zaplatiť 1,39 eur len za 150 ml. 

Webmagazín Attelier.sk zistil rozdiel napríklad v cene rovnakého typu antiperspirantu až 5,60 eur v neprospech žien a uvádza, že ak ste žena, pravdepodobne ste za nákupy dámskych produktov bežnej spotreby v uplynulom roku zaplatili až o 1 200 € viac než muži za výrobky im určené.

A hoci rozhodne neplatí, že všetky výrobky určené ženám sú nemiestne predražené, určite sa oplatí pri nákupoch zostať ostražití. S povedomím o problematike ružovej dane môžete robiť lepšie rozhodnutia a dávať si pozor na ceny produktov v najčastejšie predražených kategóriách. Či už budete nakupovať v drogérii alebo v športovom obchode, neostýchajte sa porovnať ponuku v pánskom oddelení predajne. Možno zostanete príjemne prekvapení, čo medzi toľkými modrými výrobkami nájdete.

Zdieľať:

Aktuálne letáky

dm drogerie leták na tento týždeň
dm drogerie markt Journal
dm drogerie
dm drogerie leták na tento týždeň
COOP Jednota leták –⁠ aktuálny
Coop Jednota časopis
COOP Jednota
COOP Jednota leták –⁠ aktuálny
101 drogerie leták aktuálny + budúci týždeň
101 drogerie leták
101 drogerie
101 drogerie leták aktuálny + budúci týždeň
ASKO leták – aktuálna ponuka
Asko nábytok leták
Asko
ASKO leták – aktuálna ponuka
Tesco leták – akciová ponuka
Tesco leták - Extra - Poctivá pekáreň
Tesco
Tesco leták – akciová ponuka
Dr.Max leták aktuálny + budúcí týždeň
Dr.Max leták
Dr.Max
Dr.Max leták aktuálny + budúcí týždeň
Lidl leták –⁠ akciová ponuka
Lidl leták - Jacobs
Lidl
Lidl leták –⁠ akciová ponuka
Dráčik leták –⁠ nový katalóg
Dráčik leták
Dráčik
Dráčik leták –⁠ nový katalóg
Metro leták online –⁠ aktuálna ponuka
Metro leták - Maloobchod
Metro
Metro leták online –⁠ aktuálna ponuka
OBI leták –⁠ akčná ponuka
OBI katalóg - Kúpeľňa a Kuchyňa
OBI
OBI leták –⁠ akčná ponuka